جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
سرخط خبرها

بهادری جهرمی: ۱۳ آبان روزی برای یادآوری جنایات آمریکاست

  • کد خبر: ۱۹۱۸۲۶
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
بهادری جهرمی: ۱۳ آبان روزی برای یادآوری جنایات آمریکاست
سخنگوی دولت گفت: جریان‌های سیاسی منتقد دولت در نظر داشته باشند که حافظه تاریخی مردم گواهی بر نادرستی داده‌های ارائه شده آنان از وضعیت اقتصادی دهه ۹۰ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها که در محل سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) برگزار شد، با گرامیداشت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، اظهار کرد: نسل جوان دهه ۸۰ و ۹۰ موتورهای پیشرفت و تحول کشور هستند و باید از ظرفیت آنان جهت آینده‌سازی ایران استفاده کرد. ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روزی برای یادآوری جنایات آمریکا و اقدامات دیکتاتوری آنان با حمایت‌گری از نظام شاهنشاهی است.

ملت‌های جهان صف خود را از دولت‌های حامی جنایتکاران جنگی صهیونیست‌ جدا کرده‌اند

وی افزود: امروز هم از نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه ظهور و بروز دارد، هرچند ملت‌های جهان نشان داده‌اند که صف خود را از برخی دولت‌های حامی جنایتکاران جنگی صهیونیست‌ در کشورهایشان جدا کرده‌اند.

بهادری جهرمی یادآور شد: امروز هم آینده حمایت از ترورسیم و نسل‌کشی و حمایت از کودک‌کشی و قتل خبرنگاران در غزه روشن است و از این موارد باید درس گرفته شود.

تامین نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات برای مصوبات سفرهای استانی

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به در پیش رو بودن سفر رئیس‌جمهوری به کردستان، گفت: این سومین سفر رئیس‌جمهوری به کردستان است. تا امروز قریب به ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات برای مصوبات سفرهای استانی تامین شده است.

مشارکت بالای مردم در انتخابات سیاست کلی نظام است

دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دولت چه اقداماتی برای پیشبرد امر انتخابات و راهبردهای چهارگانه رهبری انجام داده است، گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات سیاست کلی جمهوری اسلامی است و دولت هم مثل دیگر موضوعات که نقش و جایگاه اصلی برای مردم قائل بوده و هست تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: آیین‌نامه‌ای برای دسترسی برابر همه کاندیداها جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای عمومی و دولتی تصویب شد که بر اساس آن کاندیداها می‌توانند از رسانه‌ها، سامانه‌ها و درگاه‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است، استفاده کنند.

وی افزود: اما جز این اقدامات، دولت معتقد است مهمترین کمکی که می‌تواند به هرچه بالاتر رفتن مشارکت داشته باشد، برطرف کردن مشکلات پیش‌روی مردم است. هرچه مشکلات و مسائل مردم کمتر شود این امر به حضور و مشارکت مردم کمک بیشتری می‌کند.

برنامه‌های رئیسی در سفر به کردستان

سخنگوی دولت همچنین با تشریح برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به کردستان، گفت: این سومین سفر رئیس جمهوری به کردستان است. سفر اول در دور اول سفر‌های استانی و سفر دوم افتتاح پروژه سامانه آبرسانی سنندج بود. سفر اول ۱۷۸ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان داشت. اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است. از این میزان حدود هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان تخصیص یافت و خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ جهش اعتبار زیاد بود و با ۴۶ درصد رشد، مجموع اعتبارات به سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۶ طرح در استان کردستان با بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال به پایان رسیده که مهمترین آن راه آهن تهران-همدان- سنندج بود؛ طرحی که ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه های ریلی، فرودگاهی، تصفیه خانه آب، شهرک صنعتی، و ... به ارزش روز در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید. نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان تأمین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است. استان کردستان جزو استان های برتر در تخصیص اعتبارات بوده است تا پیشرفت استان و رفع محرومیت ها با شتاب بیشتری دنبال شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ۲۶ هزار میلیارد تومان به صندوق های پیشرفت و عدالت استانی پرداخت شده است. سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال موضوع تبصره ۱۸ قانون و بودجه سال ۱۴۰۲، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مبلغ ۲۶۰۰۰ میلیارد تومان را تخصیص داده است.

وی ادامه داد: همچنین از محل حقوق دولتی معادن نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این تبصره تخصیص داده شده است. ۲۶ هزار میلیارد تومان طی ۳ مرحله انجام شده و 20 هزار میلیارد تومان آن دیروز تخصیص داده شد.

مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی کرونا در دولت گذشته را فراموش نکرده‌اند

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه حزب اعتدال و توسعه در زمینه وضعیت اقتصادی کشور و دفاع از عملکرد دولت قبلی، تصریح کرد: طبیعی است که جریان‌های سیاسی خصوصا منتقدان دولت در ماه های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات اینچنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به خوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده توسط این افراد است.
 
وی افزود: مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند. کسری بودجه، تورم ۶۰ درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نخواهد رفت.

بهادری جهرمی یادآور شد: مردم بهانه‌گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده اند. این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

ادامه دارد ....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->